Designed by Veethemes.com

“VALKIRA”: FRANCUSKO- SRPSKA VIKINŠKA PRIČA

 Gost Striporame, Dražen Kovačević, predsataviće u subotu, 15. avgusta od 17h svoj strip album "Valkira" koji su kod nas zajednički objavili System Comics i Lavirint.


“VALKIRA”: FRANCUSKO- SRPSKA VIKINŠKA PRIČA 

Strip scenarista Silvan Kordurje odlučio se da, inspirisan crtežima srpskog strip internacionalca Dražena Kovačevića, napiše scenario koji će obuhvatiti značajan deo nordijske mitologije na jednom mestu. Nimalo lak posao za njega. Još teži za Kovačevića, koji je iza sebe imao dugačak red strip veličina koje su se već oprobale na oživljavanju mita o Asgardu, Odinu, Toru, Valkirama... Ono što će svako ko samo prelista stranice strip albuma „Valkira“ morati da zapazi, jeste podjednaka posvećenost crtača i prvoj i poslednjoj tabli avanture koja počinje u zavejanom vikinškom selu i proteže se sve do moćnih zidina Asgarda. 

Između korica dva strip albuma objavljenih u kolekciji, autori su smestili priču bogatu ponajpre mitološkim motivima koji se dotiču ovozemaljskog (vikinškog) taman toliko da se ovo može nazvati pričom o hrabrim vikinzima, uhvaćenim u mrežu vanvremenske borbe asa (bogova), džinova, patuljaka i vilenjaka. Jedini period makar prividnog mira u priči koja srpskim čitaocima dolazi u luksuznom izdanju kuća „System Comics“ i „Lavirint“, nalazi se na prvim stranama albuma. Ovo strip ostvarenje bi se moglo označiti kao mala enciklopedija nordijske mitologije da nije crteža Dražena Kovačevića čiji su olovka i lavirani tuš već u prvim kadrovima „Valkiru“ ponajpre kandidovali kao neophodno štivo za sve strip seminare i strip radionice koje drže do sebe. Malo koji stripofil je bio iznenađen uloženim trudom, još manje rezultatom rada srpskog crtača. Njegova očaranost mitovima koje je kroz crtež i ispredao, već godinama je poslovična u srpskim strip krugovima. Otud i ne čudi izjava Silvana Kordurjea da je ovu priču napisao vođen upravo rešenošću Kovačevića da svom profesionalizmu pridoda i strast prema vikinškim epovima.


Kako je već pomenuto, „Valkira“ ne dolazi u koloru, uobičajenom za frankofono tržište za koje je i stvarana. Kovačević je, želeći da ostavi svojevrsne smernice svom francuskom kolegi zaduženom za kolor albuma, koristio tehniku laviranog tuša i tako sačuvao dušu crteža u olovci, te učinio da priča odiše atmosferom zaleđenog severa. Bez zadiranja u kvalitet francuskog koloriste zaduženog za „Valkiru“, između dve ponuđene verzije albuma prilično je lako odlučiti se za onu koju potpisuje samo Draženova ruka.

Više o samom autoru pogledajte u sekciji Gosti festivala.

                              

0 коментара:

Постави коментар